Saturday 14 June 2014

VIVIX SHAKLEE





Hari ni tetiba rasa semangat nak update blog nak cerita pasal vitamin VVIP ni iaitu VIVIX SHAKLEE. Mesti korang tertanya- tanya pebende lak ni vivik???? Meh sini mak jemah nak ajar ...aku dah update pasal VIVIX ni korang tak baca siap hahaha....




ni lah rupanya botol VIVIX nyer......kelaskan...


Apa kandungan vivix ?
  • Apa yang terkandung dalam vivix terdiri dari muscadine grape,purple carrot,elderberry dan polygonum cuspidatum.Dekat sini aku cerita pasal anggur muscadine jelah.Kandungan utama dalam vivix ni adalah Resveratrol.
Apa itu resveratrol.....
  • Resveratrol sejenis anti oksida yang terdapat dalam buah anggur.anti oksida mengelakkan sel badan dari berkarat.
  • Resveratrol banyak terdapat dalam buah anggur paling banyak dalam kulit buah anggur.Ia asalnya berfungsi untuk mengelakkan buah anggur dari diserang kulat atau fungus.Dalam bebanyak spesies buah anggur anggur jenis muscadine mempunyai tahap resveratrol yang tinggi.



nilah anggur muscadine tu kalau nak tahu ......besarkan


  • Anggur yang hidup di kawasan lembap lebih tinggi kandungan Resveratrolnya berbanding anggur yang hidup dikawasan kering.Ini kerana bila anggur tu hidup di kawasan lembap sepatutnya ia cepat rosak atau berkulat.Jadi anggur muscadine ni nak survive ia terpaksa hasilkan banyak lagi resveratrol.


  • Yang ada kat pasaraya kat malaysia tu selalunya bukan jenis anggur muscadine.Sebab tu nampak lainkan anggurnya.Sebiji anggur muscadine ni bersaiz sebiji buah golf dan mencecah harga hingga RM 100.

Jadi kesimpulannya kita pun susah nak cari anggur muscadine ni kan so apa lagi kita makan VIVIX semua ada dalamnyer......simple.....

OK nanti aku cerita apalagi kandungan vivix dan khasiatnyer.......nanti muntah lak baca bebanyak.
entri bersambung........

Pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi saya di:


Siti Rasyidah binti Abdul Jalal


♥ sms/whatsApp: 012-6225630
♥ Emel : fasyina90@gmail.com 
♥ Fb: www.facebook.com/vitaminlovinit

No comments:

Post a Comment